Tuesday, March 4, 2008

Kerajaan Baru

Siapakah akan mengetuai kerajaan baru jika opposition menang dalam pilihanraya ini? Ini bukanlah masalah bagi opposition. Ada lawyer, ada business man, ada professor, lagi pun kerajaan baru boleh melantik orang yang cekap dan cerdik menolong dalam segala pentadbiran negara.

Serupa apa kata Datuk Seri Najib Tun Razak kata di Bachok "Try Barisan for one term", harap rakyat Malaysia bagi opposition peluang bentukan kerajaan baru di Malaysia. Apa kata, 5 tahun di bandingkan 50 tahun yang telah dicubahi oleh BN.Siapa tahu, ia akan lebih bersih, cekap, dan menghasilkan kestabilan semua bilangan kaum di Malaysia. Kerajaan baru akan membantah segala polisi yang menakutkan foreign investment. Kerajaan baru akan memperkenalkan polisi yang menarik foreign investment, supaya Malaysia dapat bertanding dengan negara negara lain seperti Thailand, Vietnam, Indonesia dll.

Kerajaan baru akan memperkenalkan kursus kursus latihan bagi segala remaja yang kurang minat dalam persekolan yang biasa. Kerajaan baru akan mementingkan bidang pertanian supaya meningkatkan taraf hidup petani petani di seluruh negara. Banyak lagi akan berubah bila kerajaan baru dapat di bentukkan dalam pilihan raya kali ini. Sokongan semua rakyat adalah mustahak.

No comments: