Friday, February 22, 2008

Rakyat Bersatu Padu

Jika anda sayang pada Negara kita---- negara tercinta, Malaysia, marilah kita Rakyat Malaysia hidup bersatu padu. Hidup untuk negara kita. Hidup secara mencari perkembangan negara bukan untuk keuntungan peribadi.

Mengakui bahawa Negara Malaysia, negara yang di berkat Tuhan. Negara ditubuhkan oleh berbilang kaum, rakyat yang berturunan bangsa bangsa berbilangan kaum. Sungguh pun bagitu, kita sudah jadi satu kerana Malaysia. Negara mempunyai satu bangsa rakyat yang berbilangan kaum. Tiada sesiapa yang lebih mustahak atau lebih diutamakan. Semua rakyat bersama sahaja dipandangan perlembagaan negara.

Mengakui negara Malaysia adalah satu negara yang berasas daripada zaman raja-raja dan sultan sultan bangsa kaum Melayu. Oleh kerana menghagai atas sejara dan kebudayaan negara kita ini, kita terus menghagai dan menghormati system Perlembagaan berRaja-Raja dan menganggap bebudayaan kaum Melayu sebagai kebudayaan rasmi Negara Malaysia dengan tidak menghina atau mekecilkan kebudayaan kaum kaum yang lain. Oleh sebab itu, Islam di anggap sebagai agama rasmi Negara Malaysia, dan Bahasa Melayu di jadikan Bahasa Negara Malaysia.

Ini adalah kefahaman yang pasti di terima oleh semua bilangan kaum rakyat Malaysia. Di atas filosofi ini jadilah foundation untuk development Nagara tercinta kami ini.
Inilah satu princip yang pasti di terima jika Malaysia ingin berbangun di arena dunia ini.

No comments: